Optimaliseer de tevredenheid van jouw team in de horeca en fastfoodsector met het unieke Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) en de exclusieve benchmark van Quelsa. Verkrijg diepgaand inzicht in de behoeften van jouw medewerkers en vergelijk jouw prestaties met de branchestandaarden om een werkomgeving te creëren waarin jouw team gedijt.
MTO voor horeca aanvragenOptimaliseer Jouw Team: Strategieën voor Effectieve Werving, Behoud, en Groei met Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO)”
In een competitieve arbeidsmarkt is het werven en behouden van toptalent cruciaal voor het succes van jouw organisatie. Ontdek hoe je jouw personeelsbestand kunt optimaliseren en een werkomgeving kunt creëren waar medewerkers gedijen, dankzij effectieve wervingsstrategieën en slim gebruik van Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO).
Investeer in jouw personeel en zie hoe een doordacht wervings- en behoudsbeleid, ondersteund door MTO’s, de sleutel is tot een veerkrachtig, gemotiveerd en tevreden team. Ontgrendel het volledige potentieel van jouw organisatie door jouw medewerkers op de eerste plaats te zetten.
Voor veel ondernemers in de horeca is het lastig om aan nieuw personeel te komen. De concurrentie is enorm hoog. Dit zorgt voor krapte op de arbeidsmarkt en tot frustraties bij horeca eigenaren. Herken je deze knelpunten en wil je hier iets aan doen? Ben je op zoek naar horeca personeel en ben je benieuwd naar tips en tricks? Ontdek meer over de mogelijkheden van Benchmark horeca. Door middel van het benchmark voor de horeca in combinatie met een medewerkerstevredenheidsonderzoek kom je er snel achter hoe jouw horecazaak zich verhoudt tot concurrenten. Dit zal leiden tot actiepunten hoe jij het werkgeluk van je werknemers kunt verhogen. En we weten allemaal: Tevreden werknemers zorgen voor nieuwe werknemers! Kortom een win-winsituatie.
In een benchmark worden verschillende bedrijven of organisaties in dezelfde branche met elkaar vergeleken. Er wordt gekeken naar de prestaties van bepaalde producten of diensten. Zo kan je dus het bedrijf vergelijken met andere bedrijven in de branche en van elkaar leren. En uiteindelijk zal dit leiden tot een actielijst waar je daadwerkelijk mee aan de slag kunt. Dus hoe je bijvoorbeeld het werkgeluk van jouw werknemers kunt verhogen.
Bij Quelsa zijn we gespecialiseerd in klanten en medewerkers onderzoeken. Recent hebben we een unieke benchmark voor medewerkers in de horeca ontwikkeld. In deze speciale combinatie tussen een medewerkerstevredenheidsonderzoek en een benchmark voor de horeca zie je als ondernemer precies op welke onderwerpen je lager of juist hoger scoort dan het gemiddelde in je branche. Hier kan je dus interessante punten uithalen waarop jij minder goed scoort dan een concurrent, waardoor je daar aan kunt werken.
Uit onderzoek blijkt dat het verbeteren van de werkomstandigheden en/of arbeidsvoorwaarden van je werknemers in veel gevallen leidt tot een betere werksfeer. Je werknemers zullen zich beter thuis voelen en meer werkvreugde ervaren. Dit leidt tot meer mond tot mond reclame en tot goedkopere nieuwe werknemers. Je hoeft nu immers geen dure campagnes in te zetten voor het werven van nieuw personeel. Het nieuwe personeel komt door de bestaande collega’s al naar je toe. Tevreden medewerkers werven nieuwe medewerkers!
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en wat het benchmark horeca i.c.m. een medewerkerstevredenheidsonderzoek kan betekenen voor jouw horecazaak? Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij adviseren graag!