Klantloyaliteit en customer intimacy zijn de waardediscipline waarin de klant centraal wordt gesteld. Bij de customer intimacy draait het om het opbouwen van een vertrouwensband met de klanten, zodat je op de hoogte bent van wat er speelt bij je klanten en wat je daarop kunt anticiperen. Bij echte customer intimacy richt het bedrijf zich niet op wat de markt als geheel wilt, maar op wat de individuele klanten willen. Er wordt gefocust op het realiseren van een optimale oplossing voor elke klant, waarbij maatoplossingen geen uitzondering zijn.
Bij een klantloyaliteit onderzoek of customer intimacy onderzoek wordt er gemeten hoe het staat met de klantloyaliteit, maar ook hoe deze verbeterd kan worden. Er wordt naar elke klant geluisterd en elke respons is van waarde. De waarde van dit onderzoek is dat de klant gevraagd wordt wat zij denken en wensen, zodat er individueel een nog betere service verleend kan worden, en hierdoor wordt ook de klantrelatie hechter omdat zij zich gehoord zullen voelen.
De klantloyaliteit/customer intimacy meting die Quelsa uitvoert, richt zich op de Top 100 klanten en gaat onder andere over de volgende onderwerpen:
De bovenstaande onderwerpen zijn een belangrijke graadmeter voor de doelgroep om de relatie/ overeenkomst met jou als bedrijf of organisatie eventueel te verlengen als leverancier en/of dienstverlener.
Daarnaast biedt de informatie uit een klantloyaliteit onderzoek niet alleen diepgaande en waardevolle informatie om per individuele klant customer intimacy te meten en/of te verhogen, maar ook biedt dit waardevolle input welke zeer goed bruikbaar is voor het werven van nieuwe klanten, en input voor de commerciële en technische plannen van de komende jaren.
Wil je graag een klantloyaliteitsonderzoek uit laten voeren? Dat kan! Neem vrijblijvend contact met ons op en wij vertellen je alles over een customer intimacy onderzoek!