Tevredenheidsonderzoek is een verzamelnaam voor verschillende soorten marktonderzoek. Globaal kunnen we stellen dat we bij tevredenheidsonderzoek kijken naar de tevredenheid van een vooraf vastgestelde doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan een tevredenheidsonderzoek onder medewerkers of onder klanten. Wil je graag tevredenheidsonderzoek door ons laten uitvoeren? Neem dan contact met ons op!
Naast klanttevredenheidsonderzoek en medewerkerstevredenheidsonderzoek is tevredenheidsonderzoek ook voor andere doeleinden in te zetten. Dit type onderzoek is ook af te nemen onder bijvoorbeeld websitebezoekers, stakeholders, patiënten en potentiële klanten. Voor sommige bedrijven is het zelfs verplicht om tevredenheidsonderzoek uit te laten voeren. Dit zijn bedrijven die graag een ISO 9001 certificering willen hebben of met het INK-managementmodel willen werken.
Een tevredenheidsonderzoek kan in verschillende branches en met verschillende doelen worden uitgevoerd. Veelvoorkomende branches en onderwerpen zijn:
Een tevredenheidsonderzoek onder medewerkers, ook wel een medewerkerstevredenheidsonderzoek wordt veel gebruikt om de tevredenheid van medewerkers te achterhalen. Waarom zou je een tevredenheidsonderzoek onder je eigen medewerkers of personeel uit voeren? Dit heeft een aantal belangrijke voordelen.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op!
Tevredenheidsonderzoek kan zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevens boven water halen en is op verschillende manieren uit te voeren. Welke onderzoeksmethode we toepassen is afhankelijk van het doel van het onderzoek en het budget.
Nadat het onderzoek is afgerond krijg je een rapport van Quelsa dat naast harde cijfers ook conclusies en adviezen bevat waar je meteen mee aan de slag kunt. Zo heb je bruikbare handvatten om de tevredenheid onder de doelgroep te verbeteren.
Wil je graag weten wat wij voor je kunnen betekenen op het gebied van tevredenheidsonderzoek? Neem dan vrijblijvend contact op of vraag een intakegesprek aan!