Face to face onderzoek is een onderzoeksmethode voor kwantitatief onderzoek. Bij face-to-face onderzoek neemt een enquêteur een vragenlijst af bij uw doelgroep. Dit kan in de vorm van een digitale enquête door middel van een tablet, maar ook met pen en papier. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf om een face to face onderzoek uit te laten voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij informeren je graag!
Een face to face onderzoek is een onderzoek waarbij de respondent direct vragen gaat beantwoorden aan de hand van een enquête. Het is dus de bedoeling dat het vrij eenvoudige vragen zijn, die hij/zij direct kan beantwoorden. Deze onderzoeksvorm is vooral geschikt voor bijvoorbeeld straatonderzoek, een onderzoek op een festival etc.
Het woord face to face zegt het eigenlijk al, het is een onderzoek waarbij de respondent in direct contact staat met de enquêteur. Dit kan zijn aan de hand van een enquête, maar ook in de vorm van een persoonlijk gesprek. Als we kiezen voor een gesprek, maken we gebruik van een vragenlijst met een vaste structuur, zodat vooraf duidelijk is welke vragen er gesteld worden. Dit zijn dus geen open, maar juist gesloten vragen.
De vragenlijst kan zowel op papier als digitaal uitgevoerd worden. Aan een digitale vragenlijst zitten een aantal voordelen. Bijvoorbeeld:
Wanneer is een face-to-face onderzoek relevant? We zetten een aantal bekende voorbeelden voor je op een rijtje.
Na afloop van het onderzoek ontvang je van ons alle resultaten overzichtelijk in beeld. Door middel van visuele weergaven krijg je in één oogopslag helder wat voor je de belangrijkste resultaten zijn.
Wil je graag een face-to-face onderzoek uit laten voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij denken graag met je mee!