De stem van de klant: klantfeedback

Bij elke online aankoop ontvangt de klant tegenwoordig een evaluatieformulier of de vraag om de aankoop te beoordelen. Prima initiatief, was het niet dat de evaluatieformulieren vaak langer zijn dan gewild en de klant geen reactie krijgt over de gegeven feedback. De overvloed van vragen om feedback en het niks meer horen over de gegeven feedback heeft tot gevolg dat de klant van nu enquête moe is.

Klantfeedback vragen en geven

vrouw met mobielQuelsa is van mening dat een goed klantonderzoek wederkerig en belonend is. Het geven van feedback moet laagdrempelig en snel gaan en altijd opgevolgd worden met een reactie vanuit het bedrijf. Om de klanten werkelijk te betrekken bij het onderzoek en aan de slag te kunnen met de feedback moeten de uitkomsten van het onderzoek toegankelijk en werkbaar zijn voor je medewerkers.

Hoe zorg je dat de klantfeedback bij de juiste afdeling en medewerker binnen het bedrijf terecht komt? Hoe richt je het proces werkbaar in waardoor de medewerker contact kan opnemen met de klant over de gegeven feedback en vervolg stappen? Het lijkt zo makkelijk maar hoe richt je persoonlijk contact in met duizenden klanten zonder een blik met medewerkers open te trekken?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op!

Contact

Bij Quelsa werkt een klantonderzoek zo;

De klant ontvangt een persoonlijke uitnodiging tot een korte en heldere evaluatie. Dit gebeurt in een beveiligde werkomgeving waar de betreffende medewerker direct contact kan opnemen met de klant over zijn gegeven feedback. De beveiligde werkomgeving bevat een intuïtief dashboard waar heldere managementinformatie uit wordt gehaald. Het dashboard en de gewenste management informatie is aan te passen aan de structuur en wensen van jouw bedrijf.

Op deze manier is het mogelijk om persoonlijk contact met de klanten te onderhouden over de gegeven feedback en om heldere management informatie over de klantonderzoeken te draaien. In deze tijd staat de klantrelatie centraal en is de persoonlijke beleving van “gezien worden” belangrijker dan ooit. Om een klant binnen te krijgen en te houden is een evaluatieformulier niet meer voldoende. Een tevreden klant is immers van onschatbare waarde, ze blijven langer, raden jouw bedrijf en producten aan bij anderen en geven meer geld uit. Quelsa helpt bij het inzichtelijk maken van de prioriteiten van de klant.

Met behulp van het klantonderzoek van Quelsa zie je welke onderdelen in de top vijf staan voor de klantbeleving. Zo ben je in staat om de verbeterpunten van jouw bedrijf in kaart te brengen en de quick wins te identificeren. Quelsa helpt je met het maken van concrete plannen om de relatie met jouw klant te verbeteren.

Ben jij ook geïnteresseerd in een klanttevredenheidsonderzoek? Lees hier wat Quelsa voor jouw onderneming kan doen.

Klanttevredenheidsonderzoeken

Klantfeedback verwerken in jouw organisatie

Met al deze informatie in je zak kom je tot de grootste uitdaging. Hoe krijg je de organisatie en medewerkers mee in het klantonderzoek en de daaruit vloeiende plannen?

Het activeren van je medewerkers en collega’s is een flinke klus, ook medewerkers zijn vaak enquête en klantonderzoek moe. Quelsa helpt met het vertalen van de resultaten naar het DNA van je bedrijf, zodat de relatie met de klant op basisniveau wordt verankerd in de werkzaamheden en mentaliteit van je medewerkers.

Betere klantrelatie

Quelsa helpt hierbij door het delen van succesverhalen. Onze consultants bouwen samen met jouw medewerkers een roadmap voor een betere klantrelatie en jouw medewerkers worden getraind om klantfeedback op te volgen (telefonische en online). Dit helpt om je medewerkers te enthousiasmeren en de betrokkenheid te vergroten. Ze voelen zich in controle en eigenaar van het klantonderzoek en relatie.

Wil je geheel vrijblijvend meer informatie aanvragen over de klantonderzoeken van Quelsa? Dit kan via onderstaande button.

Informatie aanvragen